Verhoog de autoriteit van je website

Linkbuilding bureau

linkbuilding bureau

De Indruk: jouw linkbuilding bureau

Ben jij op zoek naar een bureau die jouw website (inter)nationaal op de kaart zet in de zoekmachines? De Indruk kan je helpen! Wij zijn dat linkbuilding bureau met verstand van zaken, jarenlange ervaring en een breed netwerk van linkbuilding-partners.

Linkbuilding is een onmisbare factor als het gaat om het promoten van je website op de door jou gekozen zoekwoorden. Zeker als je een jonge website hebt, moet je vaak nog veel autoriteit opbouwen in Google, Bing en andere zoekmachines.. Linkbuilding helpt je om snel je autoriteit te vergroten, zodat jouw content meer impact maakt.

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is een SEO-optimalisatie techniek die erop gericht is om de autoriteit van je website of webpagina te verhogen. Websites met een hoge autoriteit worden doorgaans eerder getoond op de Google zoekresultatenpagina.

Als je ‘doet aan linkbuiling’ zorg je ervoor dat andere websites naar jouw website gaan backlinken. Dat betekent dat deze websites ergens een link naar jouw SEO-pagina plaatsen. Door die link verhoog je de autoriteit van je SEO-pagina. Je neemt als het ware een beetje van de autoriteit van de andere website mee naar jouw website. Dat noemen we ‘linkjuice’.

De autoriteit van je website wordt doorgaans aangeduid als DA (domain authority) of DR (domain rating). De DA of DR is afhankelijk van

  1. het aantal links dat naar jouw website verwijst;
  2. het totaal aantal domeinen waar deze links te vinden zijn en
  3. de autoriteit die de verwijzende website heeft.

Hoe kom je aan externe links naar jouw website?

Het verkrijgen van externe links (backlinks) naar jouw website is niet altijd gemakkelijk. Er zijn grofweg vier methoden om backlinks te verzamelen.

  1. Handmatig. Mail een webmaster en vraag hem of haar een link naar jouw website op te nemen op zijn of haar website. Doorgaans moet je hierbij echter wel met goede argumenten komen om de webmaster te overtuigen. Je kunt ook linkruilen. Dat betekent dat je afspreekt dat beide websites over en weer naar elkaar gaan verwijzen. Het makkelijkst krijg je een link bij klanten, leveranciers of partnerbedrijven.
  2. Eigen links. Veel bedrijven hebben meerdere webdomeinen in hun beheer. Maak gebruik van die verschillende domeinen om backlinks te verzamelen. Denk ook aan je social media profielen en Google Mijn Bedrijf (=Google Stacking). Ook hier vandaan kan je naar je eigen website verwijzen.
  3. Gratis startpagina’s, bedrijvenverzamelsites e.d. Veel websites verzamelen links rondom een bepaald thema, een bepaalde branche of een bepaalde locatie. Het is relatief gemakkelijk om hier een linkje te krijgen. Vaak kan je zelf een login aanvragen en een link toevoegen.
  4. Betaalde linkbuilding. Via diverse linkbuilding-services is het mogelijk om ook betaald links, advertorials of zelfs complete blogs weg te zetten. Je betaalt hiervoor een bedrag per maand of jaar of je koopt de plaatsing zelfs permanent. Bij sommige websites is het ook mogelijk om complete linkbuildingpakketten af te nemen met tientallen of zelfs honderden linkjes tegelijk. Let erop dat je links zoveel mogelijk op websites plaatst die een zekere relatie hebben met het onderwerp van je SEO-pagina. Dat werkt het best. Jouw linkbuilding bureau kan je hierbij helpen.
linkbuilding bureau

Internationale linkbuilding

Misschien wil je met jouw bedrijf, product of dienstverlening niet alleen in Nederland, maar ook internationaal scoren. Ook daarvoor kan je bij De Indruk terecht.

Als linkbuilding bureau hebben wij een breed netwerk van internationale linkbuilding-partners, waardoor we jouw merk een kickstart kunnen geven in de internationale versies van diverse zoekmachines.

We gebruiken hiervoor zowel losse links, als advertorials of blogposts.

Meer weten over Linkbuilding? De Indruk als linkbuilding bureau inzetten? Neem contact op!

Leendert Bos - arbeidsmarktcommunicatie

Google Stacking

Wil je je DA of DR verhogen, dan zijn kwalitatieve linkjes van groot belang. Kwalitatieve links zijn links die komen van websites met een hoge autoriteit. De pagina waarop ze staan zegt ook inhoudelijk iets over het onderwerp van de link. Liefst gebruik je dus een blog of advertorial.

Een manier om snel in autoriteit te stijgen is gebruik maken van Google Stacking. Kortgezegd gaat het dan om linkjes van diverse openbare sites van Google zelf. Denk aan YouTube, openbare Google Drive-documenten, Google Mijn Bedrijf of Google Maps.

Deze websites hebben een bijzonder hoge autoriteit en linkjes daar vandaan dragen in hoge mate bij aan de autoriteit van je website. Jouw linkbuilding bureau helpt je hierbij!